Προβολές από την Κινηματογραφική Λέσχη Δήμου Περιστερίου
Πολιτιστικό – Συνεδριακό Κέντρο Δημαρχιακού Μεγάρου
(Εθν. Αντιστάσεως & Καραθεωδορή)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
www.facebook.com/KINHMATOGRAFIKH.LESXH.PERISTERIOU
Αφιέρωμα Κινηματογράφος & Λογοτεχνία
ΤΕΤΑΡΤΗ 5 Φεβρουαρίου
ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ
The Grapes of Wrath
Αμερικάνικη ταινία παραγωγής 1940
Σκηνοθεσία. Τζον Φορντ.
Σενάριο. Νάναλι Τζόνσον, Τζον Στάιμπεκ (Βιβλίο) Πρωταγωνιστούν. Χένρι Φόντα, Τζον Καραντάιν.
Διάρκεια. 128 λεπτά
Μια ταινία έκπληξη, δεδομένου ότι γυρίστηκε σε μια εποχή, που ούτε η κυβέρνηση της Αμερικής, ούτε το Χόλιγουντ, ήθελαν ταινίες που ενθάρρυναν τα εργατικά συνδικάτα και επέκριναν τον καπιταλισμό. Βασισμένη στο βιβλίο του Τζον Στάϊνμπεγκ, η ταινία παρακολουθεί την πορεία των αγροτών της Οκλαχόμα, που θύματα της ύφεσης και της καπιταλιστικής απληστίας ξεκινούν για την Καλιφόρνια, προκειμένου να αναζητήσουν μια καλύτερη ζωή. Αν και το απαισιόδοξο φινάλε του βιβλίου αντικαταστάθηκε με μια νότα ελπίδας, η ταινία παραμένει αξιόλογη σε όλα τα επίπεδα. Δικαίως λοιπόν απέσπασε ένα Όσκαρ σκηνοθεσίας, ενώ ήταν υποψήφια σε άλλες τέσσερις κατηγορίες.
ΤΕΤΑΡΤΗ 12 Φεβρουαρίου
ΡΕΒΕΚΑ Rebecca
Αμερικάνικη ταινία παραγωγής 1940
Σκηνοθεσία. Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Σενάριο. Ρόμπερτ Σέργουντ, Δάφνι ντε Μοριέ (Βιβλίο)
Πρωταγωνιστούν. Λόρενς Ολιβιέ, Τζόαν Φοντέν, Τζορτζ Σάντερς
Βραβεία. Όσκαρ καλύτερης ταινίας. – Διάρκεια. 130 λεπτά
Μια νεαρή συνεσταλμένη συνοδός ηλικιωμένων κυριών κάνει διακοπές συνοδεύοντας την εργοδότριά της στο Μόντε Κάρλο όταν γνωρίζει τον πλούσιο χήρο Μαξίμ, του οποίου η σύζυγος Ρεβέκκα έχει πεθάνει πρόσφατα σε ατύχημα. Οι δυο τους ερωτεύονται, ο Μαξίμ της ζητά κάπως βεβιασμένα να παντρευτούν κι εκείνη δέχεται. Η ευτυχία τους όμως είναι εφήμερη καθώς όταν κι οι δυο τους επιστρέφουν στο Μέντερλι, την έπαυλη του Μαξίμ, η νεαρή γυναίκα, της οποίας το όνομα δε μας αποκαλύπτεται, διαπιστώνει ότι η πρώτη γυναίκα του συζύγου της εξακολουθεί να 'χει μια περίεργη επιρροή, ακόμα και μετά το θάνατό της σε όλους τους κατοίκους του Μέντερλι.
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 Φεβρουαρίου
ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΤΥΠΑ Η ΚΑΜΠΑΝΑ
For who the Bell Tolls
Αμερικάνικη ταινία παραγωγής 1943
Σκηνοθεσία. Σαμ Γουντ.
Σενάριο. Ντάντλεϊ Νίκολς, Έρνεστ Χέμινγουέι (Βιβλίο) – Πρωταγωνιστούν. Γάρι Κούπερ, Ίνγκριτ Μπέργκμαν, Κατίνα
Παξινού, Ακίμ Ταμίροφ.
Βραβεία. Όσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου (Κατίνα Παξινού).
Διάρκεια. 170 λεπτά
Το 1937, ένας Αμερικανός ιδεαλιστής ο Ρόμπερτ Τζόρνταν πηγαίνει στην Ισπανία, η οποία μαστίζεται από τον Εμφύλιο Πόλεμο προκειμένου να πολεμήσει για τη δημοκρατία. Εκεί αναλαμβάνει την ανατίναξη μιας γέφυρας, που βρίσκεται σε στρατηγική θέση και υπό τον έλεγχο των φασιστών. Ξεκινάει λοιπόν για τα βουνά όπου πρόκειται να συναντήσει μια ομάδα ανταρτών που θα τον βοηθήσουν στην αποστολή του. Όταν φτάνει στο κρυσφύγετο των ανταρτών γνωρίζεται με τον αρχηγό τους, Πάμπλο, τη συντροφό του, Πιλάρ και την προστατευόμενή τους, Μαρία. Ο νεαρός άνδρας σύντομα εκφράζει συμπάθεια προς την Πιλάρ, ερωτεύεται τη Μαρία και έρχεται σε σύγκρουση με τον Πάμπλο, ο οποίος φέρνει αντιρρήσεις πάνω στην ανατίναξη της γέφυρας. Ο Ρόμπερτ κυριεύεται από ανησυχία, φοβούμενος ότι ο Πάμπλο πρόκειται να αποκαλύψει τα σχέδια στους αντίπαλους. Παράλληλα με τη βοήθεια της σοφής τσιγγάνας Πιλάρ, που είναι το άτομο που κρατά στην πραγματικότητα τα ηνία της ομάδας των ανταρτών καταφέρνει να κατακτήσει την πληχθείσα από τον πόλεμο Μαρία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 Φεβρουαρίου
Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ
La belle et la bete
Γαλλική ταινία παραγωγής 1946
Σκηνοθεσία. Ζαν Κοκτό.
Σενάριο. Ζαν Κοκτό, Ζαν Μαρί Λεπρένς ντε Μπομόντ (Βιβλίο) Πρωταγωνιστούν. Ζαν Μαρέ, Ζοζέτ Ντε, Μιλά Παρελί.
Διάρκεια. 96 λεπτά
Ένας σχεδόν αποτυχημένος έμπορος ζει στην επαρχία με τον γιο του Ludovic και τις τρεις κόρες του. Οι δύο από αυτές, η Félicie και η Adélaïde είναι η προσωποποίηση του κακού: εγωίστριες, υποκρίτριες και δόλιες. Εκμεταλλεύονται την τρίτη κόρη Belle (Πεντάμορφη) και την υποχρεώνουν να τις υπηρετεί. Μια μέρα, ενώ ο πατέρας έχει βγει για δουλειά χάνεται στον γυρισμό μέσα σε ένα δάσος. Εκεί βρίσκει ένα περίεργο κάστρο από το οποίο κόβει ένα τριαντάφυλλο για την Belle. Τότε εμφανίζεται μπροστά του ο ιδιοκτήτης του κάστρου, ένα τέρας, μισός άνθρωπος- μισός ζώο με μαγικές δυνάμεις, ο οποίος ζητά από τον έμπορο μια κόρη του, προκειμένου να του χαρίσει την ζωή. Η Belle θυσιάζεται για να σώσει τον πατέρας της και πηγαίνει στο κάστρο. Εκεί θα ανακαλύψει πως το τέρας δεν είναι τόσο κακό όσο δείχνει.
ΤΕΤΑΡΤΗ 5 Μαρτίου
Ο ΗΛΙΘΙΟΣ Hakuchi
Ιαπωνική ταινία παραγωγής 1951
Σκηνοθεσία. Ακίρα Κουροσάβα.
Σενάριο. Έτζιρο Χισαϊτα, Φίοντορ Ντοστογιέφσκι (Βιβλίο) Πρωταγωνιστούν. Τοσίρο Μιφούνε, Μασαγιούκι Μόρι. Διάρκεια. 166 λεπτά
Ο καλός και εσωστρεφής Καμέντα αδιαφορεί για τα πλούτη και αφιερώνεται στην αγάπη του προς τον πλησίον. Είναι ερωτευμένος με την ωραία Ταέκο, γυναίκα ελαφρών ηθών. Γύρω του, οι άνθρωποι τυφλώνονται από τα πάθη τους. Η Αγιάκο, άπληστη εξαδέλφη του Καμέντα, που ο πατέρας της, Ονο, διαχειρίστηκε ληστρικά την περιουσία του. Ο Τοχάτα, ο «προστάτης» της Ταέκο, που θέλει να την ξεφορτωθεί. Ο Καγιάμα, που εγκαταλείπει την Αγιάκο, για να παντρευτεί τα 600.000 γιεν, «προίκα» της Ταέκο από τον Τοχάτα. Τέλος, ο Ακάμα, ο παθιασμένος φίλος του Καμέντα, που πλειοδοτεί για να αποκτήσει την Ταέκο… Ο Κουροσάβα διασκευάζει ελεύθερα και τολμηρά τον Ντοστογιέφσκι. Τον μεταφέρει στη σύγχρονή του Ιαπωνία, αλλά μένει πιστός και δημιουργικός στη βαθιά ουσία του αριστουργήματος της ρωσικής πεζογραφίας.
ΤΕΤΑΡΤΗ 12 Μαρτίου
ΝΑΖΑΡΕΝ Nazarin
Μεξικάνικη ταινία παραγωγής 1959
Σκηνοθεσία. Λουί Μπουνιουέλ.
Σενάριο. Χούλιο Αλεχάντρο, Μπενίτο Πέρεζ Κάλντο. (Βιβλίο) Πρωταγωνιστούν. Φρανσίσκο Ραμπάλ, Μάργκα Λόπεζ. Διάρκεια. 94 λεπτά
Η ωραιότερη, ενδεχομένως, κινηματογραφική κατάθεση που έγινε ποτέ πάνω στην έννοια της πίστης διάλεξε για πρωταγωνιστή έναν ιερέα ο οποίος απώλεσε προοδευτικά την εμπιστοσύνη του στον Θεό. Ο Ναζαρέν, μια ασκητική και αναχρονιστική φιγούρα, διασχίζει το κατοικούμενο από ζητιάνους, αγύρτες και πόρνες σύμπαν του φιλμ, προκαλώντας άθελά του ταραχή και χάος στην προσπάθειά του να πράξει το καλό. Θύμα της δικής του τυφλής υποταγής στο θείο και ορκισμένος σε μια μαζοχιστική εφαρμογή της αγιοσύνης, αδυνατεί να διαπιστώσει την ανεπάρκεια της πίστης του να ανταποκριθεί στους διφορούμενους ηθικούς κώδικες που διέπουν την ανθρώπινη ζωή. Ακολουθώντας τον μέσα από μια σειρά επεισοδίων τα οποία μοιάζουν με παραβολές των Γραφών, ο Μπουνιουέλ υπέγραψε εν έτει 1959 μια ευφυή και διακριτική αποδόμηση της πίστης σε κάθε θρησκευτική ψευδαίσθηση και εκκλησιαστική υποκρισία.